DON QUIXOTE FALA EN VERSU

lunes, 8 de marzo de 2021

CON GÜEYOS DE MUYER

Durante el mes de marzo vamos a recordar y visibilizar  figuras femeninas olvidadas de la historia de la literatura española, una consecuencia de la discriminación de la mujer de relegarla a las labores del hogar o de instruirla, solo, en materia religiosa. Muchas de ellas de gran calidad y que apenas se conocen, salvo Rosalía de Castro, Emilia Pardo Bazán o Santa Teresa de Jesús y alguna que otra más. Pero sobre muchas autoras ha caído un velo de silencio y han sido relegadas al olvido. Entre los integrantes de las Generaciones del 98 o del 27, por ejemplo,  hasta hace poco no aparecía ninguna mujer, cuando este no era el caso. Parece que poco a poco este hecho se está equilibrando, aunque hay que seguir revalorizándolas.

Porque mujeres escritoras siempre las  hubo, lo que no ha habido es espacio para ellas.

En el medievo destacaron como trovadoras, juglarescas o autoras teatrales; en el s. XV surgen las poetas cancioneriles cultivadas en la corte; en los Siglos de Oro hay mujeres dramaturgas, poetas y novelistas educadas para las lecturas religiosas, pues la mujer era excluida de cualquier formación intelectual; en el s. XVIII encontramos mujeres poetas y dramaturgas e incluso ensayistas pues tras la Revolución Francesa las mujeres luchan por sus derechos, aunque en España seguirán excluidas aún de la vida política; y posteriormente las encontramos escribiendo cualquier género literario con los mismos intereses culturales, sociales y políticos que los hombres e  influenciadas por los mismos movimientos literarios que ellos.

Muchas de estas mujeres escritoras ocultaron sus nombres por otros masculinos, con iniciales, bajo pseudónimos… también muchos hombres se apropiaron de sus obras. Lo que es evidente son las dificultades que estas creadoras tuvieron que afrontar y lo manifestaron en los temas que trataron en sus escritos: el matrimonio, su sexualidad, su rol en la familia, la violencia contra ellas, su capacidad para los estudios y el acceso a ellos, los férreos marcajes a su libertad… temas tan vigentes todavía en nuestra sociedad.

Desde aquí queremos poner nuestro granito de arena y vamos a descubrirlas…con güeyos de muyer.

Nel mes de marzo vamos recordar y visibilizar a figures femenines escaecíes de la hestoria de la lliteratura española, una consecuencia de la discriminación de la muyer de relegala a los llabores de la casa o d'instruíla, solo, en materia relixoso. Munches d'elles de gran calidá y qu'apenes se conocen, sacante Rosalía de Castro, Emilia Pardo Bazán o Santa Teresa de Jesús y dalguna qu'otra más. Pero sobre munches autores cayó un velu de silenciu y fueron relegaes al olvidu. Ente los integrantes de les Xeneraciones del 98 o del 27, por casu, hasta apocayá nun  apaecía nenguna muyer, cuando esti nun yera'l casu. Paez qu'adulces esti fechu ta equilibrándose, anque hai que siguir revalorizándoles. 

Porque muyeres escritores siempres les hubo, lo que nun hubo ye espaciu pa elles. 

Nel medievu destacaron como trovadores, xuglaresques o autores teatrales; nel s. XV surden les poetes cancioneriles cultivaes na corte; nos Sieglos d'Oru hai muyeres dramaturgues, poetes y novelistes educaes pa les llectures relixoses, pues la muyer yera escluída de cualquier formación intelectual; nel s. XVIII atopamos muyeres poetes y dramaturgues y incluso ensayistes pues tres la Revolución Francesa les muyeres lluchen polos sos derechos, anque n'España van siguir escluíes tovía de la vida política; y posteriormente atopámosles escribiendo cualquier xéneru lliterariu colos mesmos intereses culturales, sociales y políticos que los homes y influíes polos mesmos movimientos lliterarios qu'ellos.

Munches d'estes muyeres escritores tapecieron los nomes por otros masculinos, con iniciales, baxo nomatos… tamién munchos homes s'apropiaron de les sos obres. Lo que rescampla son les dificultaes qu'estes creadores tuvieron qu'encarar y manifestar nos temes que trataron nos sos escritos: el matrimoniu, la so sexualidá, el so rol na familia, la violencia contra elles, la so capacidá pa los estudios y l'accesu a ellos, lo fuertes marcaxes a la so llibertá… temes tan vixentes tovía na nuestra sociedá. 

Dende equí queremos poner el nuestru granín d'arena y vamos  descubriles…con güeyos de muyer

No hay comentarios:

Publicar un comentario