DON QUIXOTE FALA EN VERSU

miércoles, 5 de octubre de 2022

Presentación del libro LA LEYENDA DEL OSO Y EL BUEY de María Belén Santos Cañón

 De la mano de Xulio Concepción Suárez y organizado por la Asociación de Vecinos de Campumanes, se presentó el viernes 30 de septiembre en “La Casona”, el libro La leyenda del oso y el buey, de la autora María Belén Santos Cañón.

En este ensayo, la autora nos desvela el significado y el origen de esta leyenda fundacional de la Real Colegiata de Santa María de Arbas (Villamanín) que hunde sus raíces en el gusto celta-irlandés por los cuentos paganos de tradición oral.

Del interés de la autora por la promoción del Patrimonio Histórico y del respeto para con su propia historia y la de sus antepasados surge este libro para hacerle también justicia a la hoy magnífica y solitaria Colegiata de Arbas construida a finales del s. XII y  que disfrutó de poder, abundantes bienes y gran prestigio durante siglos. 

En su origen fue un albergue u hospital de peregrinos que servía de refugio y descanso a los viajeros que frecuentaban la zona desde la Meseta, camino de Oviedo, en cuya Cámara Santa de la catedral veneraban las numerosas reliquias que allí se guardaban. Este tipo de albergues se situaban en los lugares donde era necesaria la custodia de los caminantes, por ser sitios apartados y poco concurridos y el paso por Pajares era especialmente peligroso. Los viajeros del Camino de Santiago Francés iban desde León pasando por Pola de Gordón, Arbas, Casa Tibigracias, Puente de los Fierros, Campomanes, Pola de Lena, Mieres, Olloniego, La Manjoya hasta Oviedo, donde enlazaban con el Camino de Santiago de la costa o Ruta del Norte.  

Una agradable lectura, disponible en la Red de Biblioteques del Conceyu Llena,  para descubrir nuestro patrimonio y paisaje más cercano.


De la mano de Xulio Concepción Suárez y entamáu pola Asociación de Vecinos de Campumanes, presentóse'l vienres 30 de setiembre en “La Casona”, el llibru La lleenda del osu y el güe, de l'autora María Belén Santos Cañón.

Nesti ensayu, l'autora desvélanos el significáu y l'orixe d'esta lleenda fundacional de la Real Colexata de Santa María de Arbas (Villamanín) que funde los sos raigaños nel gustu celta-irlandés polos cuentos paganos de tradición oral.

Del interés de l'autora pola promoción del Patrimoniu Históricu y del respetu para cola so propia hestoria y la de los sos antepasaos surde esti llibru para fae-y tamién xusticia a la güei magnífica y solitaria Colexata de Arbas construyida a finales del s. XII y qu'esfrutó  de poder, abondosos bienes y gran prestíu mientres sieglos. 

Nel so orixe foi un albergue o hospital de pelegrinos que sirvía d'abelugu y descansu a los viaxeros que frecuentaben la zona dende'l Pandu, camín d'Uviéu, en que la so Cámara Santa de la catedral veneraben les numberoses reliquies qu'ellí se guardaben. Esti tipu d'albergues asitiar nos llugares onde yera necesaria la custodia de los caminantes, por ser sitios apartaos y pocu allegaos y el pasu per Payares yera especialmente peligrosu. Los viaxeros del Camín de Santiago Francés diben dende Llión pasando por Pola de Gordón, Arbas, Casa Tibigracias, Ponte de los Fierros, Campumanes, La Pola L.lena, Mieres, Olloniego, La Manjoya hasta Uviéu, onde enllazaben col Camín de Santiago de la mariña o Ruta del Norte.  

Una prestosa llectura, disponible na Rede de Biblioteques del Conceyu L.lena, para afayar  el nuesu patrimoniu y paisaxe más cercano.

No hay comentarios:

Publicar un comentario